Bank Spółdzielczy w Wieleniu wdrożył zalecenia - Ustawy o sygnalistach z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.
Wprowadzona „Procedura zgłoszeń wewnętrznych” dedykowana jest w szczególności obecnym lub byłym pracownikom, współpracownikom, osobom świadczącym pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej, kandydatom, stażystom, dostawcom, kontrahentom, akcjonariuszom czy członkom organów banku.
Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje następujące obszary:
Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji ( kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, a także przedstawiać jak najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.).
Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy podanie adres do kontaktu (np. adres korespondencyjny, adres e-mail czy nr telefonu). Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy nami, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych.
Zgłoszenia należy kierować na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.