Wielowalutowość
Jeśli posiadasz rachunek w PLN i wydaną do niego kartę płatniczą oraz rachunek walutowy w EURO możesz w dowolnym momencie przypinać swoją kartę do rachunku EURO w dowolnej placówce Banku lub w aplikacji mobilnej.
Dzięki temu, jeśli na koncie walutowym są wystarczające środki, transakcja w walucie EUR zaksięguje się na koncie w tej walucie, co pozwala uniknąć kosztów przewalutowania. Jeśli na koncie walutowym nie ma pieniędzy, transakcja zostanie rozliczona z konta w PLN, a jeśli tam nie ma środków, zostanie odrzucona.
Transakcje w innych walutach niż EUR są zawsze rozliczane na koncie PLN według standardowych zasad przewalutowania.
Powinieneś jednak zwracać uwagę na komunikaty w zagranicznych terminalach i bankomatach, które mogą zaoferować usługę DCC (Dynamic Currency Conversion). Usługa ta przewalutowuje transakcję od razu na złotówki (PLN). Jeśli chcesz, aby transakcja była rozliczona na koncie w walucie EUR powinieneś odmówić skorzystania z DCC i wybrać płatność w walucie lokalnej. Dzięki temu transakcja zostanie zaksięgowana bezpośrednio na właściwym rachunku walutowym.